ACEROLA C


Okres jesienno-zimowy uważam za oficjalnie rozpoczęty. Jak w tym okresie zwiększyć swoją odporność? 



Niestety nasz organizm nie potrafi sam jej wytwarzać, dlatego musimy dostarczyć jej sobie wraz z pożywieniem.


Witamina C nie zapobiega przeziębioną, a skraca jego  okres o około 10% oraz łagodzi dolegliwości ze strony układu oddechowego, ale tylko u osób, które spożywały 
zwiększone dawki te witaminy jeszcze przed rozwinięciem się pełnych objawów choroby, dlatego tak ważne jest, aby brać ją profilaktycznie.

Podobno człowiek dorosły powinien zażywać dziennie tyle miligramów witaminy C, ile wynosi jego masa w kilogramach. Większe zapotrzebowanie na pewną mają osoby pijące alkohol w sporych ilościach, palące papierosy, żyjących w stresie. 



Jej głównym źródłem są warzywa i owoce (np. czerwona papryka, szpinak, truskawki, kiwi). To jednak czesto za mało, dlatego zażywanie jej w formie preparatu jest wskazane. U mnie ostatnio świetnie sprawdza się ACEROLA C 1000. Raz dziennie mieszam ją z wodą, z smoothie albo sokiem. 


WITAMINA C pomaga w prawidłowym funkcjonowaniu układu odpornościowego i nerwowego, przyczynia się do zmniejszenia uczucia zmęczenia i znużenia, pomaga w prawidłowej produkcji kolagenu w celu zapewnienia prawidłowego funkcjonowania naczyń krwionośnych, skóry, dziąseł, zębów, chrząstki i kości, pomaga w ochronie komórek przed stresem oksydacyjnym, pomaga w utrzymaniu prawidłowych funkcji psychologicznych


W jednej saszetce zawarto ekstrakt z owoców aceroli (Malpighia Glabra) standaryzowany na 25% witaminy C (witamina C), substancja przeciwzbrylająca – dwutlenek krzemu. Koszt 20 saszetek to niecałe 18 złotych. To naprawdę niewiele.


Korzystacie z witaminy C? Dajcie znać!

Pozdrawiam Ania


15 komentarzy:

  1. Oo :) Pierwszy raz widzimy takie witaminowe saszetki! Fajna sprawa.

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie wiedziałam, że witamina C jest w stanie zmniejszyć czas choroby!

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie korzystam z Witaminy C, ale fajna sprawa,że zmiejsza czas choroby:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja muszę pomyśleć już o jakimś wzmocnieniu organizmu.

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja właśnie rozpoczęłam suplementację witaminy C :)

    OdpowiedzUsuń
  6. JA sporadycznie tylko sięgam po suplement kompleksowy czyli "Centrum" a tak nie stosuję dodatkowych tabletek i specyfików

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo często stosuje witaminę C ale tą co pokazałaś nie lubię jest zbyt kwaśna zdecydowanie wolę ją w tabletkach.

    OdpowiedzUsuń
  8. Właśnie jest moda na wit c ale w kosmetykach haha

    OdpowiedzUsuń
  9. Mam suplement diety - witaminy dla sportowców. Dobrze się sprawdzają. Choć już nie biegam. ^^

    OdpowiedzUsuń
  10. Nie sięgam po suplementy. Akurat witaminę C nie jest tak trudno dostarczyć sobie w odpowiedniej ilości :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Nie jem takich rzeczy, wystarczy zdrowo się odżywiać :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Staram się jak najwięcej jeść owoców i warzyw, zwłaszcza teraz w sezonie jesiennym :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Używam Acerolę w tabletkach jako suplement diety do ssania pod język.Jużłykam trzy lata i bardzo dobrze się czuję

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2014 Do herbaty i nie tylko , Blogger