Zdrowa strona bananów


Banan to obok jabłka, jeden z najbardziej rozpoznawalnych owoców na świecie. I nie ma w tym nic dziwnego. Już od najmłodszych lat ze smakiem się nimi zajadamy. Ile tak naprawdę mają w sobie dobrego? Które jeść najlepiej? Zobacz sam :) 

Jednym z najważniejszych korzyści jakie wynikają z jedzenia bananów to bardzo dobry wpływ na nasze serce i układ krwionośny. Zawierają wiele witamin i minerałów. Dla układu nerwowego też nie są obojętne. Obniżają napięcie mięśni, dodają energii. 

Słyszałaś kiedyś o diecie bananowej? Po mimo, że ma ona swoich przeciwników i zwolenników to jednak nie należy do bardzo drogich i bezwartościowych diet. Banany w procesie trawienia, rozkładają się w jelitach, co powoduje sytość. Już jeden banan pozwala zabić głód i ograniczyć nasz apetyt. 

Kiedy drga nam powieka lub jesteśmy zmęczeni, brakuje Ci magnezu. Go też znajdziesz w bananach. Cynk, selen, żelazo czy kwas foliowy także. 

Myślę, że każda z nas wie jak ważny jest błonnik. Pomaga nam oczyścić jelita z niepotrzebnych śmieci. Błonnik oczywiście nie jest trawiony przez nasz organizm, ale zwiększa swoją objętość w żołądku pod wpływem wody. 

Jakie banany jeść? I tutaj mogę niektóre z was zaskoczyć. Te ciemniejsze, bardziej dojrzalsze są o wiele bogatsze w witaminy. 

Mam nadzieję, że przekonałam Was do jedzenia bananów. Nic tylko lecieć do sklepu i wcinać bananki. 

Pozdrawiam
Wpis powstał we współpracy z portalem kobieceporady.pl

12 komentarzy:

  1. Banany mam w domu zawsze! Zamrożone zamiast lodów, do koktajlu, albo po prostu na przegryzkę. Trochę to nie patriotyczne :P ale wolę je od jablek.

    OdpowiedzUsuń
  2. "Kiedy drga nam powieka lub jesteśmy zmęczeni, brakuje Ci magnezu." - właśnie wtedy sięgam po banana. :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Mnie nie musisz przekonywać- jem regularnie :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Banany to super słodziwo dla mojej 9miesiecznej coreczki. Sporo ich teraz uzywam w tej firmie do wypiekow, kaszek i "sote".

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo lubię banany i cieszę się, że mają tyle wartości odżywczych :)

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2014 Do herbaty i nie tylko , Blogger